Haber

AB, Google’ı suçluyor

AB komisyon, ABD merkezli Google’reklam teknolojileri birliği rekabet tüzükYasayı ihlal ettiği gerekçesiyle resmi bir suçlamada bulunulduğunu belirtti.

Açıklamada, komisyonun Google’a çevrimiçi reklamcılık teknolojisindeki suistimallerle ilgili tezleri içeren resmi bir tebligat gönderdiğine dikkat çekildi.

İlgili Makaleler

AB Komisyonu’nun, Google’ın reklam teknolojisi ‘adtech’ bölümündeki rekabeti bozarak AB antitröst kurallarını ihlal ettiğine dair ön görüşünü Google’a verdiğine dikkat çekerek, “Komisyon, Google’ın rakip reklam teknolojisi hizmet sağlayıcıları, reklamcılar ve çevrimiçi yayıncılar yerine çevrimiçi görüntüleme teknolojisi hizmetlerini tercih etmesine karşı çıkıyor”ifadesi kullanıldı.

Google’dan yapılan açıklamada 2014 yılından itibaren reklam pazarlarında kendi hizmetlerini tercih etme ve seçmeŞirketteki konumunu kötüye kullandığı ve bunun şirketin sunduğu hizmetler için daha yüksek fiyatlar talep etmesine izin verdiği belirtildi.

Açıklamada, bu davranışların pazardaki hakim durumun kötüye kullanılmasını yasaklayan AB kurallarını ihlal ettiği belirtilirken, davranışsal önlemlerin Google’ın bu tür tercihli davranışları sürdürme veya yenilerini getirme riskini önlemede etkili olmayacağı kaydedildi.

‘Google, hizmetlerinden bazılarını mutlaka elden çıkarmalı’

Açıklamada, komisyonun ön görüşü rekabet endişelerini gidermek içinBazı Google hizmetlerinin zorla elden çıkarıldığı belirtildi.

AB Komisyonu, AB ülkelerinde faaliyet gösteren şirketleri sektörlerinde rekabete aykırı bir durum olup olmadığını denetleme yetkisine sahiptir.

Komisyon, konuşma konusuna ilişkin incelemelerde rekabete aykırı bir durum olup olmadığıdeğerlendiriyor.

Rekabete zarar veren durumların tespiti halinde AB Yönetim Kurulu bu duruma son veriyor ve şirketlere yüksek para cezaları veriyor.

AB, 2021’de reklamlar için Google’a rekabet soruşturması başlattı.

Bu kapsamda AB, Google’ın hizmetlerini reklam teknolojisinde avantajlı konuma getirip getirmediğini ve rakip reklam hizmeti sağlayıcılarının zarar görüp görmediğini inceliyordu.

AB, geçmişte çeşitli rekabet soruşturmalarında Google’a 8 milyar avronun üzerinde para cezası vermişti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu